AUTIZAM
Znakovi i simptomi poremećaja autističnog spektra
U posljednje vrijeme vlada velika zabrinutost zbog osjetnog porasta postotka djece kojoj je dijagnosticiran poremećaj autističnog spektra (engl. Autism Spectrum Disorder – ASD).
Američki centar za kontrolu bolesti izvještava da je 2000. godine jedno od 150 djece imalo dijagnozu poremećaja autističnog spektra, a desetljeće poslije jedno od 68 djece. To je veliki porast u vrlo kratkom razdoblju.
Nekoliko je mogućih razloga zbog kojih je sve više dijagnosticiranih poremećaja autističnog spektra. Nedavne promjene u definiciji autizma (dijagnostičkim kriterijima) objašnjavaju znatan dio novih slučajeva. Ista djeca možda bi dobila drugačiju dijagnozu prije objave novih kriterija.
Studije pokazuju da ta novodijagnosticirana autistična djeca uglavnom žive u područjima u kojima su bolnice i klinike, što znači dostupnost profesionalaca koji mogu precizno dijagnosticirati i liječiti djecu s ASD-om, pa je stoga i otkriveno više takve djece.
Također je moguće da smo mi kao društvo informiraniji o autizmu i skloniji smo potražiti tu dijagnozu. Trenutačno istraživači tragaju za objašnjenjem tog porasta.
Da bi otkrili dijete s ASD-om, zdravstveni djelatnici koriste Dijagnostički i statistički priručnik za mentalne poremećaje (engl. DSM - 5). Prema DSM-5, sve od sljedećeg mora biti istinito prije nego se djetetu dijagnosticira poremećaj autističnog spektra.
- Dijete ne komunicira i ne surađuje s drugom djecom onako kako se očekuje u njegovim godinama. Možda nije sposobno prepoznati i interpretirati izraze lica.
- Postoje barem dva različita tipa „ograničenih, repetitivnih obrazaca ponašanja“. Na primjer, dijete se možda želi igrati s jednom igračkom na potpuno isti način iznova i iznova.
- Simptomi moraju biti prisutni rano u djetetovu životu. Starije dijete možda neće imati jednako teške simptome, zato što je naučilo kako se nositi s njima, ali simptomi su postojali i prije.
- Simptomi utječu na normalno svakodnevno funkcioniranje.
- Ne postoji bolje objašnjenje za simptome. Na primjer, dijete može imati kognitivni poremećaj koji bolje objašnjava njegove simptome.
Da biste naučili više o ASD-u i onome na što morate pripaziti kod svog djeteta, možete o znakovima i simptomima pročitati OVDJE. http://www.cdc.gov/ncbddd/autism/data.html
Dijagnostički kriteriji uključuju toliko širok spektar simptoma da neka autistična djeca funkcioniraju vrlo dobro uz pravilnu vježbu, dok druga nikad neće posve dobro funkcionirati.
Što prije djetetu dijagnosticirate poremećaj autističnog spektra, tim brže može primiti pomoć. Ako ste zabrinuti zbog svog djeteta, posjet pedijatru je prvi korak.
.....................
Napomena:
- Autorica teksta Livia McCoy učiteljica je s dugogodišnjim iskustvom koja svakog učenika vidi kao pojedinca s velikim potencijalom za učenje te smatra da je njezin posao pomoći svakom učeniku da otkrije kako da bude uspješan u školi. Livia na portalu SchoolFamily.com dijeli ono što je naučila pomažući svojim učenicima, njihovim roditeljima i drugim učiteljima da shvate kako do što boljeg uspjeha u školi.
Izvor: schoolfamily.com
Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave
… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…
Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti
…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…
Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave
… Marka ODAKA i Franje TAKAČA…
Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga
Nalazi se na samo pet minuta…
Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti
…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…
Učiteljica iz Tučepa potpuno sama digitalizirala učionicu
Tako djeca već od prvog razreda…
Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?
Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…
Postanak Zemljine atmosfere
U svemiru ima najviše vodika i…