UČINITE OVIH PET STVARI ODMAH

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

utorak, 17. ožujka 2020.

Svaki učitelj bira svoje zanimanje kako bi promijenio svijet mijenjajući osobu po osobu. Također, svaki od njih brzo shvaća kako je mijenjanje svijeta vrlo iscrpljujući posao. Ovdje je pet savjeta za koje smatram…

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za moje voljene kojima se svakog dana vraćam iz škole.

SAČUVATI ZDRAV RAZUM PRILIKOM OCJENJIVANJA

Svim je učiteljima poznata frustracija ocjenjivanja gomile papira i pisanja istoga komentara uvijek iznova. Evo pravila koje možete upotrijebiti: ako ste pregledali pet radova u kojima ste triput napisali isti komentar, stanite. Spremite rad na računalo, napravite kratku prezentaciju u PowerPointu o pogrešci koja se ponavlja.

Što god činili, ne pišite ponovno isti komentar. Ako umjesto neprestanog ispisivanja istoga komentara uložite energiju u pripremu načina na koji ćete predočiti pogrešku razredu, izbjeći ćete tjeskobu koju izaziva ispravljanje iste pogreške pedeset puta gdje ćete se stalno pitati: „Što nije u redu s ovom djecom?” I uštedjet će vam vrijeme.

Osim toga, bit će korisno za djecu. Moći će postaviti pitanje i vidjeti što točno tražite od njih. A vi možete pratiti njihovu reakciju na ispravak i vidjeti nazire li se neki ozbiljniji problem.

VIRTUALNO PREOPTEREĆENJE

Postavljanje razrednog profila na društvenim mrežama, online webinari, seminari na YouTubeu... Prestanite sa svime. Vi ste preopterećeni kao i vaši učenici. I njima je potrebno vrijeme za otpuštanje stresa kako bi mogli apsorbirati naučeno. Ne mogu stalno biti izloženi nekoj stimulaciji.

Vaša je odgovornost u potpunosti uložiti između 40 i 90 minuta u učenike pred vama. Dok su tu, dajte im sve što možete, ali kad završite dan morate udahnuti, razmisliti i opustiti se. To ne možete učiniti ako pokušavate biti virtualni učitelj.

HITAN POZIV KUĆI

Uskoro je kraj sata, a mali je Johnny nemoguć. Odbija se umiriti i prestati govoriti, bacati papiriće, a uz to uspijeva bockati kolege olovkom dok istodobno prolijeva vodu. Isprobali ste sve moguće taktike. Pitali ste: U čemu je problem? Kako ti je protekao dan? Je li se nešto dogodilo na satu likovnog? Ispisali ste pozitivne poruke, rastavili zadatak na korake, razgovarali s njim za vrijeme i nakon sata, poslali e-mail njegovoj mami. I ništa. Sad prijetite kako ćete zvati kući.

Prestanite prijetiti. Učinite to odmah. Učinite to još dok ostali učenici ustaju i odlaze na sljedeći sat. To je, kao prvo, sjajan način da izbjegnete šetnju hodnikom. Drugo, dijete će biti upućeno u razgovor tako da će sve stranke čuti jasnu poruku škole roditeljima. Treće, nećete morati dodati još jednu stavku vašem popisu obveza. Četvrto, imate mnoštvo izlika za prekidanje razgovora ako se otegne: nastava, nadzor djece na hodniku, sastanak s ravnateljem.

Nedavno sam isprobala ovu taktiku i naredila djetetu da objasni roditeljima što se dogodilo. Djeca ne vole objašnjavati što su skrivili na satu, roditelji ozbiljnije shvate situaciju ako za djetetovo ponašanje čuju od njega samog i ja ne moram objašnjavati koliko sam frustrirana i uzrujana, jer će to i sami primijetiti.

NOVI STAV PREMA ELEKTRONIČKIM PORUKAMA

Jeste li ikad imali hitan slučaj? Koliko ste puta poslali e-mail kako biste riješili takav slučaj? Odgovor je – nikad!

E-mail je osmišljen kao praktično sredstvo komunikacije, ne kao hitna služba. Zapamtite, ako je nekome potrebna vaša hitna pozornost kao učitelja, znaju gdje vas i kad mogu naći. Vaš je raspored vjerojatno izložen negdje na vidljivome mjestu. Ako netko šalje e-mail, nije hitno.

Zato prestanite provjeravati svoj e-mail kao da je hitno. Uklonite ga s mobilnog telefona ako je potrebno.

Jednog sam jutra išla na posao s kolegom i upitala sam ga je li vidio moju e-mail poruku koju sam poslala večer prije. Odgovorio je: „Ne.” Objasnila sam o čemu se radi, a on je upitao: „Zašto mi jednostavno nisi jutros rekla?” Bio je u pravu. Čak i da mi je odgovorio večer prije, rješenje se nije moglo početi provoditi prije jutra.

VRATITI VJERU U LJUDE

Svakog dana učitelji sretnu više od sto učenika. Većina njih stvarno su dobre duše. Ali na kraju dana izlazimo iz škole sa sjećanjem na malog Johnnyja. On je iscrpio posljednje zrno našeg strpljenja i snage i mi ga k tome još „nosimo sa sobom” kući. Ne dopustite da vam se to i dalje događa.

Na kraju školskog dana odvojite dvije minute da razmislite o onim dobrim dušama. Sjetite se onog djeteta kojeg nikad nije potrebno upozoravati da sjedne, prestane govoriti ili vikati. Ili onoga koji je uvijek poslušan. Izvadite samoljepljive papiriće i napišite im poruku. Čestitajte im na dobrom radu, recite da ste sretni što ih imate u svojoj učionici, poželite im uspješan dan. Ostavite te poruke na stolu i krenite kući nakon što se malog Johnnyja potisnuli negdje duboko u mislima. Sljedeće jutro pozdravit će i oni vas. To će biti podsjetnik zašto ste izabrali ovaj posao.

.................

NAPOMENA

  • SAD: The Educators Room – obrazovni portal kojem je svrha podići svijest o važnosti učitelja u društvu i zalaganje za obrazovne reforme čiji bi glavni nositelji trebali biti učitelji.
  • Izvor: theeducatorsroom.com
  • Photo by AJ Garcia on Unsplash
Vezani članci
Školski portal: Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…

Školski portal: Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta hoda od naše škole.…

Školski portal: Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta…

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…

Postanak Zemljine atmosfere

Postanak Zemljine atmosfere

U svemiru ima najviše vodika i…