STRUČNJACI | JULIE LYTHCOTT-HAIMS, BIVŠA DEKANICA SVEUČILIŠTA STANFORD

O vještinama koje bi svaki 18-godišnjak trebao imati...

ponedjeljak, 30. svibnja 2016.

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban razgovarati sa strancima: nastavničkim osobljem, savjetnicima, posjednicima, prodavačima, kolegama, bankovnim činovnicima, liječnicima, vozačima autobusa, mehaničarima – u stvarnom svijetu.

O vještinama koje bi svaki 18-godišnjak trebao imati...

PROBLEM: Mi poučavamo djecu da ne razgovaraju sa strancima, umjesto da ih učimo kako prepoznati onih nekoliko loših stranaca od većine dobrih. Stoga djeca ne znaju kako pristupiti strancima – s poštovanjem i uz očni kontakt – i zatražiti od njih pomoć, vodstvo i savjet koji će im biti potreban u svijetu.

Osamnaestogodišnjak se mora znati snaći na mjestima poput:

studentskog kampusa, grada u kojem studira ili grada u kojem radi.

PROBLEM: Mi vozimo ili pratimo svoju djecu svugdje, čak i kad ih autobus, bicikl ili njihove vlastite noge mogu dovesti tamo, stoga se djeca ne znaju snaći u javnom prijevozu, ne znaju kako naliti gorivo u automobil ili kako riješiti i organizirati problem prijevoza.

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban nositi se sa svojim zadacima, poslovnim opterećenjima i rokovima.

PROBLEM: Mi podsjećamo djecu na njihove rokove za domaću zadaću i kada je moraju napraviti – ponekad im i pomažemo, ponekad ju pišemo umjesto njih, stoga djeca ne znaju kako i kojim redom ispuniti svoje obaveze, kako se nositi s radnim opterećenjem ili poštivati rokove, bez našeg podsjećanja na njih.

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban pridonijeti vođenju kućanstva.

PROBLEM: Mi od svoje djece obično ne tražimo da nam pomažu u kući zato što u njihovom danu obično ostaje malo vremena za bilo što osim učenja ili nenastavnih aktivnosti. Stoga djeca ne znaju kako se brinuti o vlastitim potrebama, kako poštovati tuđe ili napraviti svoj dio za dobrobit cjeline.

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban nositi se s međuljudskim problemima.

PROBLEM: Kad je riječ o djeci, mi obično uskačemo da bismo riješili nesporazume i ublažili njihovu povrijeđenost pa djeca ne znaju kako se nositi i kako rješavati konflikte bez naše intervencije.

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban nositi se s uspjesima i neuspjesima.

Kolegiji, predmeti, testovi i zadaci, konkurencija, zahtjevni učitelji, šefovi i drugi.

PROBLEM: Kada njima postane preteško, mi obično uskačemo i završavamo zadatak umjesto njih, produljujemo rok i razgovaramo s odraslima. Stoga djeca ne znaju da u normalnom životu stvari neće uvijek ići onako kako bi ona to željela, a oni će biti dobro unatoč tome.

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban zarađivati i upravljati novcem.

PROBLEM: Djeca nemaju honorarne poslove, ona novac dobivaju od nas i zato ne razviju osjećaj odgovornosti za završavanje zadataka, ne osjećaju odgovornost prema šefu koji ih ne voli, a ne znaju ni upravljati novcem.

Osamnaestogodišnjak mora biti sposoban riskirati.

PROBLEM: Kao roditelji mi obično pripremamo sve za svoju djecu i spašavamo ih od svih problema i prepreka pa djeca ne razumiju da uspjeh dolazi samo nakon pokušaja, neuspjeha i ponovnog pokušaja. Moraju razviti otpornost koja dolazi iz suočavanja sa situacijom kada stvari pođu po zlu.

ZAPAMTITE: Naša djeca moraju biti sposobna napraviti sve ovo bez priskakanja roditelja u pomoć. Ako zovu nas da bi nas pitala što da rade, nemaju vještine koje su im potrebne za život. [IZ STRANIH IZVORA | qz.com ]

 

 

 

Vezani članci
Školski portal: Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…

Školski portal: Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta hoda od naše škole.…

Školski portal: Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta…

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…

Postanak Zemljine atmosfere

Postanak Zemljine atmosfere

U svemiru ima najviše vodika i…