VJEŠTINE UČENJA

Tehnologija u učionici: korisna ili štetna?

ponedjeljak, 30. svibnja 2016.

Djeca su sklona tehnologiji – ako vaše dijete nakon škole odmah poželi videoigre ili na Facebook, tada vam je jasno o čemu pričamo.

Tehnologija u učionici: korisna ili štetna?

U današnjem svijetu u kojem su informacije dostupne svima čini se da bi djeci trebalo biti lakše nego ikad prije uspjeti u školi. Ipak, dok sve više škola ulaže u najnoviju tehnologiju, rezultati testova ostaju isti, što svrhovitost tehnologije dovodi u pitanje.

TEHNOLOGIJA I POUČAVANJE

„Uvođenje tehnologije u učionicu zahtijeva dvostruku inovaciju“, kaže Shelley Pasnik, ravnatelj Centra za edukaciju i tehnologiju. Edukatori koji uvode novu tehnologiju moraju najprije naučiti kako koristiti opremu i tada odlučiti podupire li ona ili ne razredne ciljeve i kurikulum.

Na primjer, nastavnik može restrukturirati lekciju u grupnu aktivnost i zadati učenicima da provedu online istraživanje kako bi poboljšali svoje razumijevanje. Uz pristup širokom izvoru informacija, učenici mogu postaviti pitanje na koje nitko u razredu, čak ni učitelj, ne zna odgovor. Mnogi učitelji i škole izbjegavaju takve situacije obeshrabrivanjem korištenja računala u dobro organiziranoj lekciji. Njihova najnovija pošiljka tableta, iPadova i laptopa ostaje zaključana u ormaru dok se oni muče s pronalaskom vremena da ih uspješno uvedu u kurikulum.

Unatoč izazovima, uvođenje tehnologije u edukaciju i dalje je dokazano korisno, pogotovo kada je u pitanju personalizirano učenje.

Od matematičkih igara s prilagodljivom razinom težine do elektroničkih knjiga koje pričaju i odgovaraju na pitanja, proizvodi koji personaliziraju iskustvo učenja često pozitivno utječu na učenikovo razumijevanje. Interaktivna igra je zanimljivija od knjige, stoga tehnologija često promiče više vježbi i ponavljanja u područjima koja zahtijevaju pamćenje, sricanje, matematiku i geografiju.

Tako učitelji imaju više vremena u učionici za fokusiranje na vještine poput rješavanja problema, razvijanja karaktera i kritičkog razmišljanja.

Tehnologija također olakšava provedbu ukupnog vremena na učenje. „Nakon škole i vikendom slobodno vrijeme može postati vrijeme za učenje uz odgovarajuću tehnologiju“, kaže David VINCA, osnivač i izvršni direktor eSpark Learninga, edukacijske tvrtke koja se fokusira na uvođenje iPadova i iPodova u učionicu.

Kao što pametni telefoni produljuju radno vrijeme omogućujući poslovnim ljudima da šalju e-mailove kad god požele, edukacijska tehnologija produljuje školski dan djeci koja će drage volje igrati igre množenja ili ponavljati gramatiku na računalnim programima.

Edukatori također smatraju da je lakše pratiti i procijeniti napredak učenika koristeći tehnologiju.

Na kraju svake lekcije učenici mogu putem eSparkove aplikacije snimiti video u kojem mogu sažeti što su naučili, i poslati to svom učitelju.

Ako neki učenik neprestano griješi u pisanju određenih riječi, učitelj će odmah znati i uvesti tu određenu vještinu. Takva vrsta informacija na temelju podataka učiteljima je neprocjenjiva.

 OGRANIČAVANJE VREMENA KOJE VAŠE DIJETE PROVEDE PRED EKRANOM

Razmislite o ova tri savjeta kada uzmete u obzir dnevnu interakciju svog djeteta s tehnologijom:

POTRAŽITE POVEZNICE. Kada učenici koriste tehnologiju, to bi trebalo biti u konteksta širih ciljeva učenja umjesto u izolaciji. „Tehnologija koja se koristi u izolaciji manje je uspješna nego kada je integrirana u niz nastavnih aktivnosti.

NEMOJTE PRETPOSTAVLJATI. Postoje mnoge činjenice i svatko ima svoje mišljenje. Temeljite svoje razumijevanje edukacijske tehnologije na pouzdanim izvorima. Pasnik predlaže da pitate učitelja svog djeteta o tome kako je tehnologija primijenjena u kurikulumu.

SVE JE U APLIKACIJI. Uspjeh bilo kojeg alata ovisi o tome kako se koristi. Zapitajte se kako neki elektronički uređaj ili program podupiru razmišljanje, razvija osnovne vještine ili djetetovu sposobnost procjenjivanja, analiziranja i spajanja ideja. Tako ćete osigurati da se određeni uređaj ne koristi samo zato što je novitet.

GLEDANJE U BUDUĆNOST

Tehnologija možda mijenja iskustvo edukacije, ali uloga koju učitelji i roditelji imaju sve je važnija zato što oni postaju stručnjaci i vodiči kroz nove resurse za učenje.

Učitelji ostaju jedina konstanta u stalno novom okruženju učionice, koje će se nastaviti mijenjati s razvojem tehnologije.

Bez obzira na to kako se tehnologija koristi u učionici, s njom imamo priliku promijeniti pravila igre. [IZ STRANIH MEDIJA | education.com ]

 

 

 

Vezani članci
Školski portal: Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…

Školski portal: Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta hoda od naše škole.…

Školski portal: Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta…

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…

Postanak Zemljine atmosfere

Postanak Zemljine atmosfere

U svemiru ima najviše vodika i…