SAVJETI STRUČNJAKA

Ne reagiraju sva djeca jednako na ocjene

četvrtak, 12. siječnja 2017.

Ne reagiraju sva djeca jednako na loše ocjene. Kod nekih loša ocjena potiče ambiciju, drugi su cool, treći se razbjesne. Donosimo vam pet tipova reakcija na ocjene.

Ne reagiraju sva djeca jednako na ocjene

1) TIP SVEJEDNO MI JE

Neki učenici kao da sve odbijaju: kritike zbog nenapisanog domaćeg rada, loše ocjene – sve im je svejedno. Tu ne pomaže nikakva pohvala, kritika, ucjena.

Zaključak stručnjaka: Ravnodušnost je reakcija obrane. Koriste ju kao strategiju kako se ne bi morali suočiti s lošim ocjenama i njihovim posljedicama. Razlozi za takav stav su različiti: potisnuto razočaranje, depresija, nedostatak hrabrosti za suočavanje s istinom, preveliki pritisak i kontrola roditelja.

 Savjet roditeljima: Trenirajte svoje strpljenje. Pritisak će samo ojačati obrambene reakcije. Međutim, trebali biste otvoreno iznijeti svoje nezadovoljstvo i reći djetetu da takav stav ne vodi nikamo. Pokušajte mirno isprovocirati ljutnju svog djeteta. Kad otpusti potisnute osjećaje, moći ćete lakše razgovarati o problemima i njihovim rješenjima – čak i ako to isprva bude glasno. Sjednite s djetetom i saznajte gdje zapinje i što možete popraviti. Aktivirajte njegovu ambiciju, pohvalite ga za dobre ocjene.

2) PRIRODNO AMBICIOZAN TIP

Učenici koji su motivirani jednako dobrim i lošim ocjenama prirodno su ambiciozni. Vesele ih učenje i uspjeh. Kad dobiju dobru ocjenu, sretni su i žele sljedeći put biti još bolji. Kad dobiju lošu ocjenu, žele znati što im je pošlo ukrivo. Kad uberu peticu iz važnog predmeta, odmah to podijele s prijateljima ili zovu kući. Kad dobiju lošu ocjenu, ne dopuštaju da ih stres svlada i planiraju sljedeći put to ispraviti.

Zaključak stručnjaka: Ova djeca su vrlo samostalna i suvereno upravljaju svojim ocjenama. Preuzimaju odgovornost za dobre i loše ocjene. Suočavanje s uspjesima i neuspjesima trenira njihovo samopouzdanje. Neuspjesi ih ne pogađaju, nego motiviraju.

 Savjet roditeljima: Dok god vaše dijete samostalno izvodi zaključke iz svojih ocjena i motivira se, budite po strani. Ako se dogodi da dijete bude očajno, odmah ga utješite. Potaknite ponovno njegov elan za uspjehom. Mirno ga podsjetite na njegove planove.

3) TIP SREĆA I PEH

Ovaj tip učenika miješa ocjenu sa simpatijom i antipatijom učitelja.

Zaključak stručnjaka: Umjesto da preuzmu odgovornost, ovi će se učenici ponekad predati sudbini. Ne shvaćaju da ocjena ovisi o njihovoj volji za učenje. Njima je ocjena stvar sreće ili dokaz simpatije. Teško im je iz ocjene izvući zaključak o daljnjem učenju.

 Savjet roditeljima: Obrazovanje je temelj odgovornosti. Zauzmite stav i kod loših i kod dobrih ocjena. Kod dobre ocjene pohvalite trud svog djeteta. Nakon loše ponudite djetetu poštenu procjenu njegovog rezultata i zajedno s njim potražite pogrješke u diktatu ili matematičkim zadatcima. Potražite zajedno s njim rješenje, ali ne preuzimajte njegovu odgovornost. Učenici ne uče nikad za učitelja ili roditelja, uvijek za sebe.

4) FRUSTRIRANI TIP

Ovaj tip učenika je demotiviran čim dobije lošu ocjenu. Zabija glavu u pijesak. Neki učenici očajavaju nakon loših ocjena, frustrirani su, gube volju. Ne prihvaćaju granice svojih sposobnosti. Tad se traži od roditelja da se pobrinu kako dijete ne bi izgubilo volju za učenjem.

Zaključak stručnjaka: Ova djeca se osjećaju zarobljenima u začaranom krugu. Lošu ocjenu doživljavaju kao neuspjeh i osjećaju da će uvijek djelovati kao nesposobni. Za učenike s poteškoćama u učenju to je fatalno. Nema potrebe da se dijete osjeća kao gubitnik. Tko se trudio i dao sve od sebe, nema se čega sramiti. Realan uvid u vlastite sposobnosti je ključan, kao i pozitivan stav prema samom sebi. Učenik će biti mirniji ako sam sebi kaže: „Učinio sam sve – nemam više što dati“.

 Savjet roditeljima: Očekujte od svoje djece samo ono što zaista mogu postići. Ne zahtijevajte previše. Ne tražite samo pogrješke, nego motivirajte dijete tako da ga, na primjer, ispitujete te ga pohvalite za njegovo znanje. Prenesite mu svoje zadovoljstvo. Neka bude ponosno na sebe.

5) DIJETE POD PRITISKOM

Riječ je o preambicioznom tipu djeteta. Čini samo sebi pritisak i želi u svemu biti savršeno. Tu bi roditelj trebao povući kočnicu da se dijete ne bi preforsiralo. Neki učenici stvaraju si toliki pritisak da doživljavaju blokade ili postaju nesigurni.

Zaključak stručnjaka: Ako učenici osjećaju veliki pritisak, onda im nedostaje udaljenost od školskih sadržaja, zdrav odnos prema uspjehu i samopouzdanje. Djeca moraju naučiti da loša ocjena nije kraj svijeta. Morate srušiti strahove koje su izgradili prevelikim očekivanjima od sebe.

 Savjet roditeljima: Ne vršite pritisak na dijete ni u kom slučaju. Prijetnja kaznom ili bilo koji oblik pritiska ne motiviraju dijete, nego ga tjeraju da iz straha prilagodi svoje ponašanje. [ IZ STRANIH MEDIJA | familie.de ]

 

Vezani članci
Školski portal: Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…

Školski portal: Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta hoda od naše škole.…

Školski portal: Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta…

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…

Postanak Zemljine atmosfere

Postanak Zemljine atmosfere

U svemiru ima najviše vodika i…