POVRATNE SU INFORMACIJE ZLATA VRIJEDNE
Kako međusobno učeničko kritiziranje podiže kvalitetu njihova rada
Prečesto, kada učenici rade na školskim zadatcima, oni svoj rad predaju učiteljima na ocjenjivanje i to je obično kraj njihove angažiranosti.
Nakon što učitelj provede vrijeme ocjenjujući učenikov rad, mnogi učenici se nikad ne osvrnu na povratne informacije, a to je ciklus koji frustrira obje strane i nije najbolji način učenja.
Nekoliko škola iskušava drugačiji model – koji zahtijeva više vremena, ali također pomaže učenicima da osjećaju više vlasništva nad kvalitetom svog rada. Nazvan je "vršnjačka kritika", a u tom modelu učenici slijede jasne protokole koji ih podsjećaju na to da „budu ljubazni, specifični i korisni“ u povratnim informacijama koje daju svojim vršnjacima.
U ovom videu učenici objašnjavaju kako se, u procesu revizije, mogu osjećati ponosno zato što postupno proizvode visokokvalitetan rad.
Otkako su učenici počeli provoditi taj protokol na predškolskoj razini, škola je izgradila kulturu prožetu razmišljanjem koje podržava rast i razvoj*. Učenici osjećaju da mogu učiti iz rada drugih ljudi i da rad može uvijek biti bolji.
„Vi zapravo mijenjate ideju onoga što znači 'završiti s nečim'“, kaže Jessica Wodatch, izvršna direktorica charter škole Two Rivers.
Učitelji u toj školi upuštaju se u istu vrstu kritike s kolegama kakvu očekuju od svojih učenika u učionici. Grupa učitelja fokusira se na rad učenika da bi odredila koliko dobro učenici shvaćaju materijal i kako dalje poučavati.
Kultura koje osoblje promovira cijeni povratne informacije i neprestano poboljšavanje, a protokoli koji vode te sastanke pomažu osigurati da vrijeme bude iskorišteno svrhovito te da povratne informacije o nastavi ne budu osuđujuće.
Često učitelji i roditelji podcjenjuju kapacitet koji mladi ljudi moraju imati da bi koristili konstruktivnu kritiku.
Ovaj video pokazuje kako pozorno ispitivanje, temeljna pravila i kultura fokusirana na poboljšanje mogu pomoći učenicima da stvore izvanredan rad, često nadilazeći čak i očekivanja odraslih.
.....
* Razmišljanje koje podržava rast i razvoj jest uvjerenje da inteligencija, sposobnosti i ljudske osobine nisu fiksne i nepromjenjive te da se mogu poboljšati s vremenom, uloženim angažmanom i uz pomoć drugih.
....................
NAPOMENA:
- Portal Mind Shift istražuje budućnost učenja u svim njegovim dimenzijama – pokriva kulturne i tehnološke trendove, inovativna istraživanja i inovacije u obrazovanju.
- Izvor: ww2.kqed.org
Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave
… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…
Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti
…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…
Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave
… Marka ODAKA i Franje TAKAČA…
Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga
Nalazi se na samo pet minuta…
Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti
…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…
Učiteljica iz Tučepa potpuno sama digitalizirala učionicu
Tako djeca već od prvog razreda…
Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?
Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…
Postanak Zemljine atmosfere
U svemiru ima najviše vodika i…