10 INTERDISCIPLINARNIH IDEJA ZA NASTAVU

UVIJEK S ASOM U RUKAVU: raznovrsne igre i brze ideje za učenje

četvrtak, 16. veljače 2017.

Male razigrane sekvence su više od pukog popunjavanja praznog vremena. One donose svjež zrak na vaš sat, učenici ih primaju sa zahvalnošću i izuzetno su pogodne za osvježenje, učvršćivanje ili produbljivanje znanja.

UVIJEK S ASOM U RUKAVU: raznovrsne igre i brze ideje za učenje

Kako bismo vas obogatili, sastavili smo jednu interdisciplinarnu „ponudu“. Idemo!

 URADI SAM MEMORY

Jednostavan princip igre Memory možete lako prilagoditi svojim potrebama. Umjesto da traže dvije iste sličice, dajte učenicima da povezuju: događaje i datume na satu povijesti, jedinice i odgovarajuće formule na satu fizike, terminologiju i kratke definicije na biologiji ili rječnik i prijevod na nastavi engleskog jezika.

 TABU

Dvoje učenika čeka u hodniku dok vi s ostatkom razreda postavljate riječ koju će tražiti. Razred niže asocijacije, ali sama riječ i izravno značenje su tabu.

 RAZJARENI REPORTER

Učenik i njegov kolega iz klupe su podijeljeni na reportera i eksperta. Vi kao učitelj zadajete temu intervjua, na primjer gradivo prošlog sata. Ekspert objašnjava tematiku i odgovara reporteru na pitanja. Reporter će pritom otkriti „nedosljednosti“ i žestoko će ga „iscijediti“. Stručnjak mora što bolje odgovoriti na pitanja kako bi pokazao koliko je dobro upoznat s materijom. Alternativa je sazvati „konferenciju za novinare“ i podijeliti cijeli razred na dva tabora. Tako se eksperti pojavljuju kao tim, a reporteri mogu podupirati jedne i druge dodatnim pitanjima.

 KLASICI

Čak i klasične igre mogu biti jako inspirativne. „Vješala“, recimo, oko ključnih pojmova prošlog sata. „Potapanje brodova“ radi vježbanja koordinacije i prostornog snalaženja. Također „Grad, država“ nije bez razloga evergrin. To možete prilagoditi nastavi hrvatskog s, primjerice, književnim žanrovima, poznatim piscima i knjigama.

 KVIZ

S pitanjima vezanima za predmet, očito. Kao zamjensku lekciju možete izvući aktualne vijesti iz dnevnih novina ili jednostavno neku popularnu knjigu zabavnog sadržaja. Ako podijelite učenike u timove, da se natječu jedan protiv drugih, bit će još angažiraniji.

 DEBATA

Zadajte temu i podijelite učenike na pristaše i protivnike. Zatim ih trenirajte kako zauzeti poziciju, diskutirati, argumentirati. Da bi sve ostalo razigrano i zabavno, zadajte duhovitu temu, na primjer „Opušteni petak u školi?“ ili „Smoothie bar u školi, da ili ne?“

 SUDOKU I KRIŽALJKE

Umjesto da ih sami sastavljate, možete se, naravno, osloniti i na gotove križaljke. Sudoku za sat matematike, križaljka za nastavu stranih jezika ili jednostavno traženje pogrješaka na slikama nevezano za predmet, što je pogodno za uvod u koncentriranje na nastavu i vježbanje različitih vještina.

 ISTINA ILI LAŽ

Učenici se smjeste na sredini razreda i čitaju (navodne) činjenice vezane za gradivo s prošlog sata ili neki drugi sadržaj. Učenici se moraju odlučiti: tko smatra svoju izjavu istinitom smješta se uz desni zid, a tko svoju izjavu (koju je pročitao) smatra lažnom, uz lijevi. Tko je pogrješno odlučio mora sjesti, a pobjednik je onaj tko posljednji ostane stajati.

 DOMINO

Podijelite učenike u grupe. Svaki dobije karticu s dijelom jedne formule, povijesnog događaja ili analize nekog teksta. Učenik s početnom karticom pročita što stoji na njegovoj kartici i pozicionira se. Onaj tko vjeruje da ima karticu koja slijedi odmah iza početne postavlja se uz njega i pročita sadržaj svoje kartice. Tako idete dalje sve dok se sadržaj poreda ispravnim redoslijedom i svi učenici se nađu u jednom redu. Ako vam je to prejednostavno, možete zadati učenicima da sami razrade komponente sadržaja.

 TIMSKI RAD

Zadajte učenicima zadatak koji moraju riješiti u smjeru kazaljke na satu, u malim grupama. U matematici, recimo, svaki učenik poduzima jedan korak. Ako učenik vidi da je njegov prethodnik pogriješio, vraća mu papir bez komentara. Svaki učenik mora sam otkriti svoju pogrješku i ispraviti ju – nakon toga se nastavlja u smjeru kazaljke na satu sve dok zadatak nije riješen. Ta ideja funkcionira i s tekstovima s praznim poljima.

..................

NAPOMENA:

  •  Scook.de – internetska platforma za učitelje i učenike sa savjetima za učenje i idejama za nastavu, s više od 1000 knjiga, e-udžbenika, stručne literature i nastavnih materijala.
  • Izvor: scook.de

 

 

Vezani članci
Školski portal: Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…

Školski portal: Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta hoda od naše škole.…

Školski portal: Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta…

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…

Postanak Zemljine atmosfere

Postanak Zemljine atmosfere

U svemiru ima najviše vodika i…