ORIGINALNE IDEJE JEDNE UČITELJICE ZA SMIRIVANJE RAZREDA

Egipatski mir

petak, 10. ožujka 2017.

Učiteljica Kirsten FISCHER zabilježila je i objavila svoje ideje za smirivanje atmosfere u ponekad i ne baš premirnom razredu.

Egipatski mir

Ideja 1: Pljeskanje

Kad je u razredu nemir, počnem pljeskati u određenom ritmu. Djeca ispuštaju sve iz ruku i počinju pljeskati u istom ritmu. U jednom trenutku prestajem pljeskati, ali još držim ruke u zraku, samo što ne spajam više dlanove i buka odjednom prestaje. Djeca više ne plješću, nego oponašaju moju kretnju (drže ruke u zraku) – ne čuje se više ni muha i mir se vratio u razred.

Ideja 2: Tiha riba

Kod nas u razredu, u fazama rada u kojima nam je potreban mir, na ploči visi velika riba. Prethodno sam objasnila djeci da je riba vrlo tiha životinja i da ribe pod vodom komuniciraju vrlo tiho. Dok rade, djeca mogu jednostavno pokazati na ribu na ploči i tako podsjetiti jedan drugog na pravilo – za slučaj da je netko zaboravio. Osim toga, imam i malu ribu (ista kao velika, napravljena od kartona). Ako se učenik ne pridržava pravila o miru tokom rada, odem do njega i položim malu ribu na njegov stol kao podsjetnik. Na kraju rada osvrnemo se zajedno na atmosferu i ponašanje tijekom rada. Djeca koja imaju malu ribu na stolu, mogu prva iznijeti svoje viđenje nakon što su razmislili o svom ponašanju tijekom rada i postavili cilj za sljedeći rad.

Ideja 3: Nijemi Jule

U fazama nastave u kojima je važna koncentracija, a djeca su nemirna, rado uvedem igru „Nijemi Jule“. U toj igri postoje jednostavna pravila: djeca su nijema, ne smije se govoriti. Dopuštena je samo neverbalna komunikacija, djeca se smiju sporazumijevati mimikom i gestikulacijama. To je jednostavna igra s bacanjem kocke koju sam razvila zajedno s djecom. Savjetujem svakome da na svoj način uspostavi igru sa svojim razredom. Tako djeca imaju bolji odnos prema igri. Mi smo u svojoj igri jednostavno nacrtali okrugla polja (od starta do cilja). Neka polja su bijela, neka crvena, a neka zelena. Kocka se baca redom u krug. Kod bijelog polja se ne događa ništa, kod crvenog polja igrač mora preskočiti jedan krug, a kod zelenog polja smije ići jedno polje naprijed. Pravila se mogu prilagoditi. Mi igramo i s izbacivanjem (natrag na start). Djeca takve mirne faze igranja prihvaćaju jako dobro.

..................

NAPOMENA:

  •  Pelikan: portal sa savjetima za učitelje, roditelje i učenike s mnoštvom kreativnih ideja za nastavu samih učitelja.
  • Izvor: pelikan.com

 

Vezani članci
Školski portal: Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…

Školski portal: Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta hoda od naše škole.…

Školski portal: Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta…

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…

Postanak Zemljine atmosfere

Postanak Zemljine atmosfere

U svemiru ima najviše vodika i…