LIJEPE IGRE S PORUKOM

5 igara za raspoloženje

petak, 17. ožujka 2017.

Evo ponešto novih o tome ideja kako u razredu učenicima učiniti dan zanimljivijim. Uz igru i zabavu svakako je lakše do novih spoznaja, znanja i spretnosti.

5 igara za raspoloženje

1) NITKO NIJE SAVRŠEN

Kako se igra

Učitelj podijeli razred u grupe od najviše pet učenika i napiše na ploči pojam koji učenici najvjerojatnije ne poznaju. Svaka grupa mora na papir napisati objašnjenje pojma tako da zvuči što uvjerljivije. Naravno, to moraju učiniti u strogoj tajnosti. Učitelj napiše ispravno objašnjenje pojma. Nakon toga se čitaju objašnjenja određenim redoslijedom, pri čemu je ispravna definicija „ubačena“ među ostale odgovore. Svaka grupa samo jednom izlaže svoje mišljenje o tome koje je ispravno objašnjenje. Pritom se dodjeljuju bodovi:

  • ako grupa pogodi ispravno objašnjenje, dobiva bod
  • ako grupa uspije svojim objašnjenjem navesti drugu grupu na pogrešan put, dobiva dva boda.

Iskustva

Korisnije je formulirati svoje objašnjenje rječito i sadržajno nego se nadati da si pogodio ispravan odgovor. U 45 minuta možete proći 4-5 krugova, ovisi o entuzijazmu učenika. U ovoj igri usput potičete i jezično ispravno i koncizno izražavanje.

2) MRZIM OVU IGRU

Što vam je potrebno

  • 10-30 ljudi
  • velika prostorija ili vanjski teren

Kako se igra

Formiraju se dva tima. Svaki unutar sebe odredi tko prvi lovi, a tko bježi. Zatim se sudionici rašire po prostoriji ili terenu i voditelj igre označi početak. Unutar tima sad moraju oni koji love dotaknuti svoje suigrače. Ako im to uspije, oni koji su dotaknuti moraju se tri puta okrenuti oko svoje osi izgovarajući: „Mrzim ovu igru, mrzim ovu igru, mrzim ovu igru“. Tada zamjenjuju uloge, a uhvaćeni postaje lovac. U sljedećoj izmjeni peta ne smije dotaknuti tlo.

Iskustva

Igra je pogodna za izbacivanje viška energije. Važno je da su timovi jednako raspoređeni i da raspoloživi prostor nije preširok kako bi češće doticanje bilo moguće. Moguće su različite varijante (puzanje, kretanje na sve četiri, skakutanje poput klokana itd.).

3) VIDIO SAM DUHA

Što vam je potrebno

  • prostorija ili lijepo vrijeme
  • 10-15 ljudi

Kako se igra

Svi se poredaju u vrstu, rame uz rame. Važno je da vrsta ostane zgusnuta tijekom cijele igre. Voditelj igre prvi kaže svom susjedu u vrsti: „Vidio sam duha!“, a on odgovara: „Gdje?“ Isto se odvija redom sve dok i posljednji u vrsti ne upita: „Gdje?“ Cijeli proces odvija se u četiri kruga:

1. krug: izgovara se samo „Vidio sam duha!“ i „Gdje?“

2. krug: izgovara se isto što i u prvom krugu samo što se pritom desnom rukom pokazuje na nešto. Taj pokret se ponavlja sve dok igra traje. Na kraju cijela vrsta pokazuje desnom rukom na nešto.

3. krug: sve isto što i u prvom i drugom krugu. Uključuje se i lijeva ruka koja pokazuje na nešto. Na kraju su obje ruke u pokretu.

4. krug: sve isto što u prvom, drugom i trećem krugu, samo što se nakon izgovaranja rečenica mora čučnuti. Ruke ostaju u pokretu kao i u prethodna dva kruga. Rezultat: svi su u čučnju i pokazuju rukama. Čim posljednji u vrsti izgovori: „Gdje?“ nastupate Vi. Zagrmite što jače možete: „Tamoooooo!“ i gurnite svog susjeda tako da cijeli red pada prema domino efektu.

Iskustva

Najbolje je ako se s istim ljudima igra samo jednom jer je potrebno održavati napetost tijekom cijele igre. Svi su u neizvjesnosti. Poanta je da pokažete kako se može biti izmanipuliran. Među nama, najzabavnije je voditelju igre!

4) SJEDIM U ZELENILU

Što vam je potrebno

  • 8-30 ljudi koji se dobro poznaju
  • velika prostorija
  • stolica za svakoga

Kako se igra

Formirajte krug stolicama, pri čemu jedna stolica ostaje slobodna. Počinje onaj kojemu je slobodna stolica s desne strane. Kaže: „Sjedim u zelenilu“ i prelazi na praznu stolicu. Sljedeći odmah nakon toga izgovara: „i u ljubavi“ i prelazi dalje na slobodnu stolicu. Slijedi ga treći koji kaže „u potpunoj tajnosti“ i također prelazi na slobodno mjesto. Četvrti opet prelazi na praznu stolicu, ali izgovara ime osobe iz grupe. Sad postaje zabavno. Prozvana osoba prelazi na slobodnu stolicu i njegova stolica postaje „nasljednica“ ili odgovara s „Ne“. Kod „Ne“ postoji još nekoliko koraka. Uzmimo da je Petar prozvao Nadinu i Nadina je rekla „Ne“. U tom slučaju Petar mora reći: „Molim“. Ako Nadina prijeđe na prazno mjesto, sve je jasno. Ako opet odgovori s „Ne“, Petar mora odgovoriti s „Molim, molim“. Nakon svakog „Ne“ Petru je sve teže.

■  Petar klekne i kaže: „Molim, molim“.

■  Nadina kaže: „Ne“.

■  Petar joj poljubi ruku.

■  Nadina kaže: „Ne“.

■  Petar ju poljubi u obraz.

■  Nadina mora nagraditi hrabrost i sjesti na slobodno mjesto.

Iskustva

Prozvani odlučuje sam koju vrstu kontakta dopušta. Za ovu igru djeca se moraju dobro poznavati, jer postaje dosadno ako se nitko ne usuđuje poduzeti nešto. Grupa obično vrlo dobro sama upravlja svojim granicama.

5) GRADONAČELNIKOVA IGRA

Što vam je potrebno

  • prostorija ili lijepo vrijeme
  • sjedeće mjesto za svakog igrača
  • 10-20 ljudi

Kako se igra

Dodjeljuju se različite uloge:

■  Guli – jedan igrač

■  Građani – oko 60 posto igrača

■  Gradsko vijeće – 40 posto igrača

■  Gradonačelnik – jedan igrač

Postoji hijerarhija: gradonačelnik – gradsko vijeće – građani – Guli

■  Obraćaju se jedan drugome u skladu s hijerarhijom (gradonačelnik – 1. vijećnik. – 2. vijećnik – 1. građanin – 2. građanin itd.), što znači:

■  Gradonačelniku svi persiraju (govore mu „Vi“), a gradonačelnik sam svima govori „ti“.

■  Gradsko vijeće govori „Vi“ gradonačelniku, a „ti“ svima ostalima.

■  Građanin persira svim vijećnicima i gradonačelniku, a obraća se s „ti“ svim ostalim građanima

■  Do Gulija ćemo već stići...

Niže je jedan primjer dijaloga koji započinje gradonačelnik, a ide ovako:

  • Gradonačelnik: „Sinoć sam šetao ulicama našeg grada i sreo sam 3. vijećnika.
  • Treći vijećnik: „Koga, mene?“
  • Gradonačelnik: „Da, tebe.“
  • Treći vijećnik: „Mene ne.“
  • Gradonačelnik: „Koga onda?“
  • Treći vijećnik: „Sreli ste 4. građanina.“
  • Četvrti građanin: „Koga, mene?“
  • Gradonačelnik: „Da, tebe.“
  • Treći vijećnik: „Da, tebe.“
  • Četvrti građanin: „Mene ne.“
  • Treći vijećnik: „Koga onda?“
  • Četvrti građanin: „Sreli ste gradonačelnika.“
  • Gradonačelnik: „Koga, mene?“
  • Četvrti građanin: „Da, Vas.“

Je li sve jasno dosad? Guli ima zadatak svojim izjavama poremetiti ovaj beskrajni dijalog. Ako netko pogriješi ili mu treba previše vremena, degradira se u Gulija, a upražnjeno mjesto se popunjava prema hijerarhiji (npr. 2. vijećnik postaje 1. vijećnik, a 3. vijećnik drugi vijećnik.)

Iskustva

Zvuči kompliciranije nego što jest. Za ulogu Gulija je potrebno puno mašte. Karijeristi bi se trebali fokusirati na gradonačelnika jer tada se svi pomiču jednu poziciju prema vrhu. Maltretiranje četvrtog građanina koristi samo Guliju.

..................

Napomena:

  • Autor članka i vlasnik bloga je Maik RIEKEN, predaje njemački i kemiju u gimnaziji u Donjoj Saskoj.
  • Izvor: riecken.de

https://riecken.de/index.php/category/spiele/stimmungsspiele/

Vezani članci
Školski portal: Evo što se dogodi kad škola plati nastavnike puno, puno više

Evo što se dogodi kad škola plati nastavnike puno, puno više

Sjajan učitelj može djetetu promijeniti život. To je činjenica koju…

Školski portal: Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako potaknuti i inspirirati učenike,…

Školski portal: Iskusiti izazov i poraz

Iskusiti izazov i poraz

A sada je listopad. Prije je bio nadaren učenik s…

Evo što se dogodi kad škola plati nastavnike puno, puno više

Evo što se dogodi kad škola plati nastavnike puno, puno više

Sjajan učitelj može djetetu promijeniti život.…

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…

Iskusiti izazov i poraz

Iskusiti izazov i poraz

A sada je listopad. Prije je…

Tableti su njima mašta, a u srcu su Silicijske doline

Tableti su njima mašta, a u srcu su Silicijske doline

U srcu Silicijske doline postoji škola…

Postanak Zemljine atmosfere

Postanak Zemljine atmosfere

U svemiru ima najviše vodika i…