LIJEPE IGRE S PORUKOM
5 igara za raspoloženje
Evo ponešto novih o tome ideja kako u razredu učenicima učiniti dan zanimljivijim. Uz igru i zabavu svakako je lakše do novih spoznaja, znanja i spretnosti.
1) NITKO NIJE SAVRŠEN
Kako se igra
Učitelj podijeli razred u grupe od najviše pet učenika i napiše na ploči pojam koji učenici najvjerojatnije ne poznaju. Svaka grupa mora na papir napisati objašnjenje pojma tako da zvuči što uvjerljivije. Naravno, to moraju učiniti u strogoj tajnosti. Učitelj napiše ispravno objašnjenje pojma. Nakon toga se čitaju objašnjenja određenim redoslijedom, pri čemu je ispravna definicija „ubačena“ među ostale odgovore. Svaka grupa samo jednom izlaže svoje mišljenje o tome koje je ispravno objašnjenje. Pritom se dodjeljuju bodovi:
- ako grupa pogodi ispravno objašnjenje, dobiva bod
- ako grupa uspije svojim objašnjenjem navesti drugu grupu na pogrešan put, dobiva dva boda.
Iskustva
Korisnije je formulirati svoje objašnjenje rječito i sadržajno nego se nadati da si pogodio ispravan odgovor. U 45 minuta možete proći 4-5 krugova, ovisi o entuzijazmu učenika. U ovoj igri usput potičete i jezično ispravno i koncizno izražavanje.
2) MRZIM OVU IGRU
Što vam je potrebno
- 10-30 ljudi
- velika prostorija ili vanjski teren
Kako se igra
Formiraju se dva tima. Svaki unutar sebe odredi tko prvi lovi, a tko bježi. Zatim se sudionici rašire po prostoriji ili terenu i voditelj igre označi početak. Unutar tima sad moraju oni koji love dotaknuti svoje suigrače. Ako im to uspije, oni koji su dotaknuti moraju se tri puta okrenuti oko svoje osi izgovarajući: „Mrzim ovu igru, mrzim ovu igru, mrzim ovu igru“. Tada zamjenjuju uloge, a uhvaćeni postaje lovac. U sljedećoj izmjeni peta ne smije dotaknuti tlo.
Iskustva
Igra je pogodna za izbacivanje viška energije. Važno je da su timovi jednako raspoređeni i da raspoloživi prostor nije preširok kako bi češće doticanje bilo moguće. Moguće su različite varijante (puzanje, kretanje na sve četiri, skakutanje poput klokana itd.).
3) VIDIO SAM DUHA
Što vam je potrebno
- prostorija ili lijepo vrijeme
- 10-15 ljudi
Kako se igra
Svi se poredaju u vrstu, rame uz rame. Važno je da vrsta ostane zgusnuta tijekom cijele igre. Voditelj igre prvi kaže svom susjedu u vrsti: „Vidio sam duha!“, a on odgovara: „Gdje?“ Isto se odvija redom sve dok i posljednji u vrsti ne upita: „Gdje?“ Cijeli proces odvija se u četiri kruga:
1. krug: izgovara se samo „Vidio sam duha!“ i „Gdje?“
2. krug: izgovara se isto što i u prvom krugu samo što se pritom desnom rukom pokazuje na nešto. Taj pokret se ponavlja sve dok igra traje. Na kraju cijela vrsta pokazuje desnom rukom na nešto.
3. krug: sve isto što i u prvom i drugom krugu. Uključuje se i lijeva ruka koja pokazuje na nešto. Na kraju su obje ruke u pokretu.
4. krug: sve isto što u prvom, drugom i trećem krugu, samo što se nakon izgovaranja rečenica mora čučnuti. Ruke ostaju u pokretu kao i u prethodna dva kruga. Rezultat: svi su u čučnju i pokazuju rukama. Čim posljednji u vrsti izgovori: „Gdje?“ nastupate Vi. Zagrmite što jače možete: „Tamoooooo!“ i gurnite svog susjeda tako da cijeli red pada prema domino efektu.
Iskustva
Najbolje je ako se s istim ljudima igra samo jednom jer je potrebno održavati napetost tijekom cijele igre. Svi su u neizvjesnosti. Poanta je da pokažete kako se može biti izmanipuliran. Među nama, najzabavnije je voditelju igre!
4) SJEDIM U ZELENILU
Što vam je potrebno
- 8-30 ljudi koji se dobro poznaju
- velika prostorija
- stolica za svakoga
Kako se igra
Formirajte krug stolicama, pri čemu jedna stolica ostaje slobodna. Počinje onaj kojemu je slobodna stolica s desne strane. Kaže: „Sjedim u zelenilu“ i prelazi na praznu stolicu. Sljedeći odmah nakon toga izgovara: „i u ljubavi“ i prelazi dalje na slobodnu stolicu. Slijedi ga treći koji kaže „u potpunoj tajnosti“ i također prelazi na slobodno mjesto. Četvrti opet prelazi na praznu stolicu, ali izgovara ime osobe iz grupe. Sad postaje zabavno. Prozvana osoba prelazi na slobodnu stolicu i njegova stolica postaje „nasljednica“ ili odgovara s „Ne“. Kod „Ne“ postoji još nekoliko koraka. Uzmimo da je Petar prozvao Nadinu i Nadina je rekla „Ne“. U tom slučaju Petar mora reći: „Molim“. Ako Nadina prijeđe na prazno mjesto, sve je jasno. Ako opet odgovori s „Ne“, Petar mora odgovoriti s „Molim, molim“. Nakon svakog „Ne“ Petru je sve teže.
■ Petar klekne i kaže: „Molim, molim“.
■ Nadina kaže: „Ne“.
■ Petar joj poljubi ruku.
■ Nadina kaže: „Ne“.
■ Petar ju poljubi u obraz.
■ Nadina mora nagraditi hrabrost i sjesti na slobodno mjesto.
Iskustva
Prozvani odlučuje sam koju vrstu kontakta dopušta. Za ovu igru djeca se moraju dobro poznavati, jer postaje dosadno ako se nitko ne usuđuje poduzeti nešto. Grupa obično vrlo dobro sama upravlja svojim granicama.
5) GRADONAČELNIKOVA IGRA
Što vam je potrebno
- prostorija ili lijepo vrijeme
- sjedeće mjesto za svakog igrača
- 10-20 ljudi
Kako se igra
Dodjeljuju se različite uloge:
■ Guli – jedan igrač
■ Građani – oko 60 posto igrača
■ Gradsko vijeće – 40 posto igrača
■ Gradonačelnik – jedan igrač
Postoji hijerarhija: gradonačelnik – gradsko vijeće – građani – Guli
■ Obraćaju se jedan drugome u skladu s hijerarhijom (gradonačelnik – 1. vijećnik. – 2. vijećnik – 1. građanin – 2. građanin itd.), što znači:
■ Gradonačelniku svi persiraju (govore mu „Vi“), a gradonačelnik sam svima govori „ti“.
■ Gradsko vijeće govori „Vi“ gradonačelniku, a „ti“ svima ostalima.
■ Građanin persira svim vijećnicima i gradonačelniku, a obraća se s „ti“ svim ostalim građanima
■ Do Gulija ćemo već stići...
Niže je jedan primjer dijaloga koji započinje gradonačelnik, a ide ovako:
- Gradonačelnik: „Sinoć sam šetao ulicama našeg grada i sreo sam 3. vijećnika.
- Treći vijećnik: „Koga, mene?“
- Gradonačelnik: „Da, tebe.“
- Treći vijećnik: „Mene ne.“
- Gradonačelnik: „Koga onda?“
- Treći vijećnik: „Sreli ste 4. građanina.“
- Četvrti građanin: „Koga, mene?“
- Gradonačelnik: „Da, tebe.“
- Treći vijećnik: „Da, tebe.“
- Četvrti građanin: „Mene ne.“
- Treći vijećnik: „Koga onda?“
- Četvrti građanin: „Sreli ste gradonačelnika.“
- Gradonačelnik: „Koga, mene?“
- Četvrti građanin: „Da, Vas.“
Je li sve jasno dosad? Guli ima zadatak svojim izjavama poremetiti ovaj beskrajni dijalog. Ako netko pogriješi ili mu treba previše vremena, degradira se u Gulija, a upražnjeno mjesto se popunjava prema hijerarhiji (npr. 2. vijećnik postaje 1. vijećnik, a 3. vijećnik drugi vijećnik.)
Iskustva
Zvuči kompliciranije nego što jest. Za ulogu Gulija je potrebno puno mašte. Karijeristi bi se trebali fokusirati na gradonačelnika jer tada se svi pomiču jednu poziciju prema vrhu. Maltretiranje četvrtog građanina koristi samo Guliju.
..................
Napomena:
- Autor članka i vlasnik bloga je Maik RIEKEN, predaje njemački i kemiju u gimnaziji u Donjoj Saskoj.
- Izvor: riecken.de
https://riecken.de/index.php/category/spiele/stimmungsspiele/

Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave
… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti
…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…
Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave
… Marka ODAKA i Franje TAKAČA…
Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga
Nalazi se na samo pet minuta…
Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti
…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…
Učiteljica iz Tučepa potpuno sama digitalizirala učionicu
Tako djeca već od prvog razreda…
Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?
Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…
Postanak Zemljine atmosfere
U svemiru ima najviše vodika i…