SAVJETI OD KOJIH KORISTI MOGU IMATI I SVI UČENICI
10 načina pomoći djeci s poteškoćama u učenju
Škole su obično dizajnirane tako da služe prosječnim učenicima, a oni s poteškoćama u učenju – poput disleksije ili problema s vještinama izvršnog funkcioniranja – obično čine manji dio školske populacije.
Procjenjuje se da 5 do 20 posto populacije ima poteškoća s učenjem. Ako učenici koji su suočeni s takvim problemima ne dobiju pomoć koju trebaju u školi, držanje koraka s ostatkom razreda može biti veliki izazov.
Akademija Currey Ingram neovisna je škola razvijena specifično za djecu s poteškoćama u učenju. Da bi proširio riječ o taktikama koje funkcioniraju u Akademiji Currey Ingram, ravnatelj škole Jeffrey MITCHELL podijelio je 10 principa koje škola koristi, a koji su „realistični za svaku školu u svakom kontekstu“ da bi udovoljili potrebama različitih učenika.
Rekao je da edukatori možda već primjenjuju te ideje, i da neke možda ne funkcioniraju u njihovoj školi. „Ali, ako se malo poigrate tim strategijama i prilagodite ih, siguran sam da će ishod biti pozitivan.“
DEFINIRAJTE SVOJ OSOBNU IDEOLOGIJU
Dopustite da misija škole – i vaša vlastita misija – vodi vaš rad, rekao je Mitchell. Misija škole trebala bi biti „razumljiva, lako pamtljiva, moćna i jednostavna“, tako da učitelji i administratori mogu sa samopouzdanjem reći: „Znam to, vjerujem u to, živim to. To je ono što mi kao škola radimo“. Ideja Mitchellove škole je stvoriti akademiju „koja osnažuje učenike s razlikama u učenju da postignu svoj puni potencijal“.
Učitelji također mogu usvojiti osobne ideje koje će im pomoći u njihovom planiranju. Na primjer, kad je Mitchell bio učitelj znanosti u sedmom razredu, želio je da njegovi učenici budu sposobni “postavljati pitanja poput znanstvenika“ i tu je ideju ugradio u svaku svoju lekciju.
OSLANJAJTE SE NA DOKAZE
Bez obzira na to je li riječ o poučavanju lekcije ili upravljanju razredom, postoji širok spektar dostupnih istraživanja ako uzmete vremena da ih potražite. Na primjer, nedavni napredak u neurologiji mijenja metode intervencije za učenike s disleksijom. Mitchell je također istaknuo istraživanje Johna HATTIEJA o 1200 metaanaliza u nastojanju da se odrede varijable koje doista utječu na uspješnost učenika.
„Ako nešto ne funkcionira, oslonite se na dokaze“, kaže Mitchell. „Jer, vjerojatno postoji netko tko vodi istraživanje upravo o tome i postoje dobri dokazi koji podržavaju praksu za koju možda ne znate.“
NAPUSTITE TRADICIONALNU STRUKTURU ŠKOLE
„Ja volim biti edukator“ kaže Mitchell. „Ali, gotovo sve u vezi s industrijsko-tvorničkom modelom škole nije idealno za učenike.“ Međutim, postoje načini na koje učitelji mogu zaobići tu strukturu, poput fokusiranja na riječ „raznolikost“.
„Kada vi, kao administrator ili učitelj, sastavljate kurikulum, razmislite o raznolikosti“, kaže Mitchell. On edukatore podsjeća na to da satovima prisustvuju raznoliki učenici, stoga je važno imati nekoliko opcija. „Razmislite o inputu podataka kroz višestruka osjetila – neka ih učenici čuju, vide, osjete – i razmislite o višestrukim nastavnim oblicima.“ Mitchell također kaže da je raznolikost važna pri procjenjivanju razumijevanja učenika; jedan oblik testa ili ocjenjivanja neće dobro pokazati znanje i vještine svih učenika.
OMOGUĆITE JASNE UPUTE O TOME KAKO RAZMIŠLJATI
Na Akademiji Currey Ingram učitelji svoje učenike poučavaju vještinama funkcioniranja. Izvršna funkcija i vještine samoregulacije su, prema Harvardovom Centru za razvoj djeteta, „mentalni procesi koji nam omogućuju da planiramo, usmjeravamo pozornost, zapamtimo lekciju i uspješno radimo na više zadataka odjednom.“
Mitchell je podijelio strategiju koju je koristila učiteljica trećeg razreda, a ona je svojim učenicima dala kratki test o naučenoj lekciji. Neposredno prije testa provela je 10 minuta ponavljajući strategije polaganja testova sa svojim učenicima – dok je test bio na njihovim klupama. Ona ih je podsjetila na naizgled jednostavne stvari poput: "U testu postoje četiri praznine za pitanje broj dva, a to znači da su potrebna četiri odgovora". Nakon što su učenici bili gotovi s testom, upustili su se u još jednu vježbu za učenje. Oni su ponovno pregledali test. Ne odgovore, nego sam test. Jeste li odgovorili na sva pitanja? Umjesto tipičnog sumativnog iskustva učenja, ona je od testa napravila formativno iskustvo učenja.
BUDITE SVJESNI GRANICA RADNOG PAMĆENJA
Radno pamćenje je moždani sustav koji privremeno drži informacije dok ih vi procesuirate. To je mjesto na kojem ljudi pohranjuju podatke, upute učitelja ili neki popis sve dok ih više ne trebaju.
„Osnovni problem između ljudskog mozga i tradicionalne školske strukture učenja je u našem relativno slabom radnom pamćenju“, objasnio je Mitchell. On vjeruje da ponekad učitelji pogrešno interpretiraju problem radnog pamćenja kao „namjerno loše ponašanje“ Na primjer, ono što bi odrasla osoba mogla nazvati „poteškoćama pri održavanju pozornosti" jednostavno se može svoditi na to da „postoji previše stvari koje to određeno dijete može držati u radnom pamćenju, pogotovo ako je riječ o djeci s poteškoćama u učenju.“
Radno pamćenje također utječe na sposobnost učenika da pristupaju informacijama, zapamte upute, počnu raditi na nekom zadatku i kopiraju informacije s ploče. Nekim učenicima „tri upute mogu biti previše. Možda ćete ih morati svesti na jednu ili dvije.“
IZRIČITO POUČAVAJTE ČITANJE
Dokazi otkrivaju da „izričite, izravne upute funkcioniraju“, kaže Mitchell, „pogotovo u slučaju mlađih učenika koji imaju poteškoća s čitanjem. Postoji mnogo dostupnih na dokazima utemeljenih programa za poučavanje čitanja, ali svi sadrže pet karakteristika: fonemsku svjesnost, fonaciju, fluentnost, rječnik i razumijevanje. Ali, čak i s odličnim programom škola još mora odrediti dovoljno vremena u kojem učenici mogu svladati te vještine, kaže Mitchell. „Trebate sat do sat i pol svaki dan da biste nešto napravili.“
UPRAVLJANJE PONAŠANJEM UZ PREVENCIJU
Mitchell vjeruje da je 90 posto upravljanja učionicom prevencija: pravila, rutine, upute i struktura. Pravila trebaju biti jednostavna, donesena konsenzusom i redovito razmatrana. Rutine bi trebale uključivati redovite "pauze za mozak", a upute bi trebale sadržavati niz aktivnosti da bi angažirale učenike. „Za ostalih 10 posto“, rekao je Mitchell, „vi trebate formalne, sustavne planove ponašanja i podršku.“
KORISTITE KOMUNIKACIJU U SVOJU KORIST
Škole „poučavaju obitelji, a ne samo učenike“, kaže Mitchell. „Ako se obratite svojim učenicima ili njihovim roditeljima prije nego se oni obrate vama, vi ste izgradili golem kapital.“ Mitchell preporučuje da učitelji i administratori provode redovita anketiranja da bi došli do povratnih informacija o tome kako stvari napreduju u učionici i u školi. Mitchell je otkrio da roditelji njegovih učenika često odgovaraju na ankete sa „Hvala što ste me saslušali“, a to je vjerojatno najvažnije.
KORISTITE PROGRAME PODRŠKE NA CILJANI NAČIN
Snažne škole se upuštaju u „robustan i ciljani profesionalni razvoj“, kaže Mitchell. „Pod ciljani mislim na to da postavite cilj kao okrug, postavite cilj kao škola, postavite cilj kao pojedinac, a vaš profesionalni razvoj neka teži ostvarenju tih ciljeva.“ S obzirom na financijska ograničenja s kojima je svaka škola suočena, usmjeravanje profesionalnog razvoja na ciljeve je „najuspješniji način na koji možete iskoristiti svoje ograničene resurse.“
SLAVITE I OSNAŽUJTE UČENIKE
„Sustavno identificirajte i slavite barem jednu prednost kod svakog učenika“, kaže Mitchell. Zatim, „svakom učeniku osigurajte prilike da pokaže svoju prednost.“
....
Učenici koji se upisuju u Akademiju Currey Ingram nakon što su pohađali školu u nekom tradicionalnijem okruženju „dođu k nama i vrlo su krhki – oni su imali malo uspjeha u akademskom okruženju“, navodi Mitchell. On se nada da ovih 10 ideja koje njegova škola koristi može pomoći i drugim školama koje nisu specifično dizajnirane za djecu s poteškoćama pri učenju da bolje udovolje potrebama svih učenika.
..........................
NAPOMENA:
- Portal Mind Shift istražuje budućnost učenja u svim njegovim dimenzijama – pokriva kulturne i tehnološke trendove, inovativna istraživanja i inovacije u obrazovanju.
- Izvor: ww2.kqed.org
Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave
… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…
Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti
…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…
Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave
… Marka ODAKA i Franje TAKAČA…
Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga
Nalazi se na samo pet minuta…
Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti
…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…
Učiteljica iz Tučepa potpuno sama digitalizirala učionicu
Tako djeca već od prvog razreda…
Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?
Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…
Postanak Zemljine atmosfere
U svemiru ima najviše vodika i…