PRIMJER IZ PRAKSE
Njemačke predškole koje su zabranile igračke
Oduzimanje igračaka od predškolske djece primorava ih da razviju vještine koje mogu pomoći u borbi protiv ovisnosti, kaže istraživanje.
Prisutnost igračaka u predškolskoj učionici je obično normalna stvar: one pomažu stimulirati igru i mogu djelovati kao resursi za višestruke ciljeve učenja.
Ali, u Njemačkoj su mnoge predškole izbacile igračke. I to ne samo na sat vremena ili jedno popodne, nego na tri cijela mjeseca.
Pišući za američki časopis The Atlantic, Sara Zaske objašnjava da to nije novi fenomen.
On ima korijene u akademskim istraživanjima ovisnosti provedenima u 1980-ima. Otad su njemačke predškole provele mnoge projekte koji NE UKLJUČUJU igračke, od kojih je najekstremniji onaj koji djeci potpuno oduzima igračke na tri mjeseca.
Sara Zaske objašnjava teoriju koja stoji iza toga: ponašanja koja formiraju navike nastaju u djetinjstvu, stoga oduzimanjem igračaka i promoviranjem boljih društvenih vještina i vještina rješavanja problema (između ostalog) dijete ima bolju šansu da izbjegne ovisničko ponašanje.
Igračke se često koriste, kažu oni koji stoje iza projekta, da bi se djeci odvratila pozornost od negativnih osjećaja, a okruženje bez igračaka prisiljava djecu na to da se nose sa svojom dosadom i frustracijama.
Sara Zaske otkriva da utjecaj oduzimanja igračaka od četverogodišnjaka još nije sasvim shvaćen, ali, s druge strane, jednako vrijedi i za druge školski temeljene antiovisničke projekte.
- To je relativno neistraženo područje.
Bez obzira na to, novi trend je zasigurno popularan u Njemačkoj, ali nisu svi oduševljeni tom idejom.
Cijeli projekt je uvelike kritiziran, a neki psiholozi ga nazivaju i oblikom „zlostavljanja djece“.
Bi li takav projekt mogao zaživjeti u drugim zemljama? Vjerojatno će neke predškole nakratko provoditi „vrijeme bez igračaka“, s raznim ciljevima na umu. Ali, tri mjeseca bez igračaka? Čini se malo vjerojatnim kad gotovo sve predškole provode kurikulume koji se temelje na slobodnoj igri.
.....................
NAPOMENA:
- TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja, te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
- Izvor: tes.com
Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave
… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…
Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti
…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…
Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave
… Marka ODAKA i Franje TAKAČA…
Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga
Nalazi se na samo pet minuta…
Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti
…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…
Učiteljica iz Tučepa potpuno sama digitalizirala učionicu
Tako djeca već od prvog razreda…
Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?
Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…
Postanak Zemljine atmosfere
U svemiru ima najviše vodika i…