WALESONLINE KAŽE:
Četiri politike koje su zajedničke najboljim obrazovnim sustavima
OECD navodi četiri mjere koje su zajedničke zemljama s najboljim rezultatima. To su:
- Visoka i univerzalna očekivanja od svih učenika
- Jak naglasak na odlično poučavanje
- Resursi usmjereni k učenicima s teškoćama
- Posvećenost dosljednoj, dugoročnoj strategiji
PISA-ino izvješće navodi da su kvalitetno poučavanje, respekt i podrška učiteljima ključni.
Navodi se: „Najuspješniji obrazovni sustavi odabiru najbolje kandidate u učiteljsku profesiju“.
„U tim sustavima obrazovanje i nastavnička profesija uvelike su cijenjeni u društvu.“
„Nastavnici su odgovarajuće nagrađeni, tok karijere nastavnika je transparentan i jasno strukturiran. Učiteljima se daje mnogo mogućnosti i motivacije za usavršavanje.“
„Redovito dobivaju povratnu informaciju o svom radu, kao na primjer putem programa monitoringa organiziranog u školi.“
Profesor Sing Kong Lee, potpredsjednik Sveučilišta Nanyang Technological, gdje je sjedište singapurskog Nacionalnog instituta za obrazovanje, rekao je da iza uspjeha njegove zemlje stoje standardi u poučavanju.
„Singapur je uložio puno novca u kvalitetne učitelje kako bi postigao prestiž i status te privukao najbolje maturante“, kaže prof. Sing Kong Lee.
Zemlja regrutira svoje učitelje iz najboljih 5 posto maturanata i svi učitelji se obučavaju u Nacionalnom institutu za obrazovanje kako bi se osigurala kvalitetna kontrola.
Estonija je najbolje rangirana europska zemlja.
Evo što kaže PISA:
„Estonija ima jedan od najjačih obrazovnih sustava među zemljama OECD-a, s rezultatima iznad PISA-inog prosjeka i gotovo univerzalnim pristupom predškolskom obrazovanju.“
„Stopa akademskih uspjeha na sekundarnoj razini je među najvećima u EU i zemljama OECD-a, dok je udio odraslih s tercijarnim obrazovanjem iznad OECD-ova prosjeka.“
OVO SU KLJUČNE STAVKE ESTONSKOG ŠKOLSKOG SUSTAVA:
- Škole imaju veliku autonomiju u postavljanju vlastitih programa i nastavnih planova.
- Očekivanja je postavila država.
- Dodatna sredstva su dodijeljena školama na ruskom jeziku jer su imale slabije ocjene od škola na estonskom jeziku.
- Intervju o godišnjem napretku je obavezan svakom učeniku, a škole moraju uvesti odgovarajuće mjere svakom učeniku s nezadovoljavajućim ocjenama na kraju prošle godine.
- Od 2006. godine topli obrok, udžbenici i školski pribor besplatni su u osnovnoškolskom obrazovanju.
- Unatoč tome, PISA navodi da je glavni problem u Estoniji nizak društveni status učitelja, što otežava privlačenje najuspješnijih maturanata u tu profesiju.
■ Vezano uz prirodne predmete, OECD navodi da je vrijeme koje učenici provode učeći puno snažnije povezano s uspjehom nego opremljenost ili čak i obučenost učitelja. Međutim, izvješće također kaže da učitelji u Walesu ne objašnjavaju dovoljno znanstvene ideje. Svugdje gdje su učenici izjavili da njihovi nastavnici češće objašnjavaju imaju bolje rezultate u prirodnim predmetima.
■ Prilagoditi lekcije potrebama razreda
U gotovo svim sustavima gdje učenici kažu da nastavnici prilagođavaju lekcije potrebama razreda i njihovom znanju ostvaruju se bolji rezultate u prirodnim predmetima.
Veličina škole može utjecati na rezultate u prirodnim predmetima. U većim školama učenici ostvaruju bolje rezultate. Ali, učenici u manjim školama imaju bolju disciplinu, rjeđe bježe iz škole ili kasne na nastavu.
■ Znanstveni klubovi i natjecanja podižu rezultate
Učenici u školama koje nude natjecanja u prirodnim predmetima postižu 36 bodova bolje rezultate, a škole koje nude znanstvene klubove postižu 21 bod bolje rezultate.
Izvannastavne aktivnosti kao što su znanstveni klubovi i natjecanja pomažu učenicima da bolje razumiju znanstvene koncepte, podižu zanimanje za znanost pa čak i odgajaju buduće znanstvenike, navodi se u dokumentu.
U Velikoj Britaniji 79 posto učenika pohađa škole koje nude znanstvene klubove, veći udio od prosjeka OECD-a, dok 80 posto učenika u Engleskoj i Walesu, 74 posto u Sjevernoj Irskoj i 71 posto u Škotskoj pohađa takve škole.
U izvješću se ističe da su ključni pozitivno okruženje te podrška roditelja, vlade i škola.
„Učenici uče više u pozitivnom okruženju, gdje njihovi vršnjaci redovito pohađaju nastavu i odnose se jedni prema drugima s poštovanjem i dostojanstvom, gdje učitelji surađuju i podupiru slabije učenike, ravnatelj reagira brzo na nepoželjno ponašanje i probleme, gdje roditelji sudjeluju u nizu školskih aktivnosti i gdje vlada pruža pomoć školama u suočavanju s učenicima s ozbiljnim problemima u ponašanju.“ [ IZ STRANIH MEDIJA | walesonline.co.uk ]
Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave
… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…
Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti
…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…
Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave
… Marka ODAKA i Franje TAKAČA…
Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga
Nalazi se na samo pet minuta…
Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti
…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…
Učiteljica iz Tučepa potpuno sama digitalizirala učionicu
Tako djeca već od prvog razreda…
Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?
Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…
Postanak Zemljine atmosfere
U svemiru ima najviše vodika i…