POMOZITE DJECI DA SE ANGAŽIRAJU OKO KNJIGA

Kako knjige s nepoznatim kontekstom učiniti pristupačnijima učenicima?

srijeda, 26. travnja 2017.

Priče su često način na koji doživljavamo iskustva koja nam naš svakodnevni život ne bi mogao pružiti. Stoga je nužno da djecu izložimo pričama s nepoznatim kontekstima.

Kako knjige s nepoznatim kontekstom učiniti pristupačnijima učenicima?

Ali, kako te tekstove i njihove kontekste učiniti pristupačnijima djeci koju poučavamo?

Slijedi 5 načina pomoći djeci da se angažiraju oko knjiga s nepoznatim kontekstima.

1) KORISTITE SLIKE

Fotografije, crteži, slike, ilustracije iz drugih knjiga, čak i 3D modeli mogu biti korisni za pojačavanje djetetove vizualizacije. Sami unaprijed pročitajte tekstove prije poučavanja lekcije i prikupite slike, pogotovo slike potencijalno nepoznatih imenica, koje mogu biti korištene da bi se poduprlo razumijevanje. To može dijete uvesti u svijet knjige. Čak i priče s relativno standardnim okruženjima, poput grada na moru, mogu biti pune stvari poput pristaništa, luka, brodova, koje su možda strani objekti nekim učenicima.

2) KORISTITE FILM

Film ima moć da prenese akciju i zvuk te da pokaže kako nešto izgleda. Arhivske snimke, filmovi, dokumentarni filmovi i vijesti mogu pružiti uvjerljivo iskustvo koje stimulira osjetila više nego slika. To pomaže djeci da nešto shvate na razini višoj od razumijevanja na razini riječi i pomaže pružiti osjećaj „veće slike“.

3) KORISTITE DRUGE KNJIGE

Nedavno istraživanje sugerira da, kad spojimo fikcijske i nefikcijske tekstove, djeca mogu bolje razumjeti oba teksta. Na primjer, ako spojimo nefikcijski tekst o Holokaustu s knjigom Johna Boynea „Dječak u prugastoj pidžami“, to će pomoći djeci da bolje razumiju kontekst. Ne morate uvijek koristiti fikciju ili nefikciju. Možete spojiti strip ili slikovnicu s romanom ili koristiti web stranicu da biste poduprli novinski članak.

4) KORISTITE DRAMU I ISKUSTVA IZ STVARNOG ŽIVOTA

Odglumite određene pokrete kako biste pomogli djeci da shvate nove glagole i priloge, napravite razne izraze lica da biste pokazali kako se likovi osjećaju, odvedite učenike u posjet muzeju da bi vidjeli razna okruženja i povijesne artefakte, odvedite ih na izlete u mala sela, stare mlinove, parne željeznice, na selo, na obalu…Udahnite život pričama tako da učenicima pružite iskustva koja će im pomoći da se dublje angažiraju oko teksta. Čak i dramatiziranje načina na koji čitate naglas može utjecati – imitirajte razne glasove, pazite na svoju dinamiku i ton i pravite geste kojima zrcalite radnje likova.

5) KORISTITE SE RJEČNICIMA

Vokabular je ključ za razumijevanje novih konteksta, stoga bi rječnik trebao biti obavezan. Nakon što su djeca potražila i definirala nove riječi, postoji mnogo popratnih aktivnosti koje bi mogle pomoći djeci u njihovom razumijevanju cijelog teksta. Na primjer, recite im da ponovno napišu stih pjesme vlastitim riječima, nacrtaju okruženje koje autor opisuje ili raspravljaju o tome zašto je autor odabrao određenu riječ umjesto jednog od njezinih sinonima.

Ako redovito učenicima pružate prilike poput ovih, tada ćete pomoći djeci da se povežu i bolje razumiju djela koja čitaju. Što više razumiju ono što čitaju, tim će vjerojatnije više uživati u tome – a što više uživaju u knjigama, tim će više željeti čitati.

...........................

Napomena:

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja, te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com
Vezani članci
Školski portal: Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…

Školski portal: Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta hoda od naše škole.…

Školski portal: Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta…

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…

Postanak Zemljine atmosfere

Postanak Zemljine atmosfere

U svemiru ima najviše vodika i…