ZA POMOĆ UVIJEK PRI RUCI

Kako ojačati samopouzdanje rizičnih učenika

ponedjeljak, 8. svibnja 2017.

Imamo previše rizičnih učenika, a mi kao učitelji moramo im pomoći da ojačaju samopouzdanje kad god je to moguće. Evo osam savjeta.

Kako ojačati samopouzdanje rizičnih učenika

1) Osmjesi

Ponekad smo toliko preplavljeni obavezama da zaboravimo najlakšu stvar koja pomaže našim učenicima da se osjećaju bolje – osmijeh. Počeli smo vjerovati da je naš zadatak mrštiti se do Božića kako bismo uspostavili disciplinu. Ali, kad se ne smiješimo, učenici misle da ne volimo svoj posao. Mnogo puta učiteljev osmijeh popravi nekom učeniku dan. Učenici s poteškoćama vide učitelja koji se smiješi kao pristupačnog i bit će slobodniji pristupiti mu kad naiđu na problem.

2) Dio grupe

Rizični učenici suočavaju se s mnogim akademskim izazovima ili ne mogu mirno sjediti na nastavi, ali svejedno možemo izvesti da se osjećaju dijelom grupe. Kako to učiniti? Ako neki učenici imaju poteškoća s rješavanjem zadataka na nastavi, dodijelite im kolegu iz razreda da im bude mentor koji će imati zadatak da se pobrine da učenik prati sve što se događa u učionici. Možete mu dodijeliti drugog mentora svaki dan ili odabrati dobrovoljca. Učitelji bi također trebali odvojiti posebno vrijeme za učenike s poteškoćama kako bi im pomogli da drže korak. Ne zaboravite da će učenici biti uspješniji u učenju ako im zadamo diferencirane zadatke. Da, potrebno je puno vremena za razradu diferenciranih lekcija, ali naši učenici i njihovo samopouzdanje vrijedni su toga.

3) Smisleni zadaci

Prečesto mislimo da učenicima s poteškoćama činimo uslugu zadajući im lakše zadatke. Rizični učenici žele učiti što i svi ostali. Možda će im biti potrebne dodatne upute ili diferencirani zadatak. Lakši zadaci nisu rješenje.

4) Izvori

Učenicima su potrebni alati i izvori. Često postoje sredstva i načini koji će učeniku pomoći riješiti zadatak. Ako su mu potrebni dodatni izvori, omogućite mu ih, a ako su mu potrebni psiholog, defektolog, pedagog ili savjetnik, pošaljite ga. Viđala sam i učitelje koji posjednu učenika za svoj stol kako bi ga mogli nadgledati. Ako je to rješenje, zašto ne?

5) Aktivnosti za jačanje samopouzdanja

Sve aktivnosti mogu biti povezane s učenjem, ali ponekad moramo uključiti učenike i u aktivnosti koje im omogućuju da se dobro osjećaju u svojoj koži. Postoje jednostavne aktivnosti koje postižu upravo to. Jedan primjer je ono što zovem Krug komplimenata. Formiram, na primjer, pet krugova s po pet učenika. Svaki učenik ima priliku dodijeliti kompliment kolegi desno od sebe. Loš kompliment ne postoji. Učenicima nižih razreda dopuštam da kažu kolegi kako im se sviđa njihova majica ili haljina. Već u drugom razredu potičem ih na dublje komplimente, posebno ako se djeca već dobro poznaju.

6) Dosljedna pohvala

Mnogi rizični učenici govore negativne stvari o sebi. Učitelji te negativne komentare mogu pretvoriti u pozitivne. Trebaju hvaliti učenike kako bi ih podsjetili kako imaju sposobnost da napreduju i uče. Trebaju ih hvaliti dosljedno, kad pokazuju i koriste svoje jače strane kako bi zaista mogli povjerovati da mogu biti uspješni unatoč svim izazovima.

7) Primjer

Učitelji mogu služiti kao uzor tako što će raspravljati o vlastitim jačim i slabijim stranama. Učenici ponekad vide učitelje kao savršene, ali trebali bi čuti priču o tome kako je učitelj uspio unatoč svim izazovima. Učitelji se također trebaju pobrinuti za primjere uspješnih ljudi iz drugih kultura koji su činili velike stvari unatoč raznim preprekama.

8) Vjera

Učitelji bi trebali vjerovati da svaki učenik može naučiti i biti uspješan. Učitelji bi trebali izbjegavati govoriti s drugim učiteljima o rizičnim učenicima negativnim tonom jer tako etiketiraju učenika. Mi sami trebali bismo uključiti refleksivno razmišljanje kako bismo prepoznali zablude i stereotipe koje možda gajimo u sebi.

..................

NAPOMENA:

  • Minds in bloom – blog za učitelje, izvor kreativnih ideja i strategija za učionicu. Na blogu objavljuju mnogi gostujući učitelji ili blogeri.
  • Izvor: minds-in-bloom.com

 

Vezani članci
Školski portal: Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…

Školski portal: Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta hoda od naše škole.…

Školski portal: Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta…

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…

Postanak Zemljine atmosfere

Postanak Zemljine atmosfere

U svemiru ima najviše vodika i…