ŠTO UČINITI I KAKO

9 savjeta za poučavanje o ovladavanju emocijama [uz istovremeno poboljšanje ponašanja u učionici]

petak, 12. svibnja 2017.

Dan je ispita i emocije su danas na visokoj razini. Joe se ne prestaje vrpoljiti cijelo jutro. Primjećuje da se učiteljica spremila podijeliti testove i pada u paniku. Skače sa stolice, trči po razredu i baca olovke svojih kolega sa stolova.

9 savjeta za poučavanje o ovladavanju emocijama [uz istovremeno poboljšanje ponašanja u učionici]

Kao učitelj, što ćete učiniti? Vikati na njega da sjedne? Udaljiti ga iz učionice? Vjerojatno je vaš prvi instinkt da ga kaznite. Očito je da je test taj koji hrani njegovu paniku – je li to razlog za kažnjavanje?

Prema licenciranoj školskoj psihologinji Lori JACKSON, odgovor je odlučno „NE“. Ona je zajedno s učiteljem djece s posebnim potrebama Stevenom PECKOM osnovala The Cinnections Model  gdje razvijaju tehnologije i strategije poučavanja koje pomažu djeci učiti upravljati svojim emocijama.

To uključuje i aplikaciju Kid Connect app  koja pomaže učenicima prepoznati emocije koje se pojavljuju i upravljati njima u slučaju da se ponovno jave.

Dok će se većina odraslih boriti sa svojim emocijama tako što će prošetati ili udahnuti, mnoga djeca nemaju vještine upravljanja emocijama. „Ta vrsta menadžmenta, poznata kao emotional regulation, zauzima mjesto duboko u centru za emocije u vašem mozgu. Kad funkcionira, možete se bez problema kretati od jednog događaja k drugom, noseći se s različitim emocijama koje se pojavljuju“, objašnjava Lori Jackson.

„Kad niste u stanju kontrolirati svoje emocije, svaki događaj ili aktivnost nose vam izazove. To se zove emotional dysregulation. Djeci emocionalna disregulacija otežava život, čini prijateljstva teško dostižnima i, što je najznačajnije, čini učenje nemogućim.“

Da bi se to zauzdalo, emocionalna regulacija treba se poučavati u učionici, kako bi djeca shvatila da su odgovorna za svoje osjećaje i akcije koje proizlaze iz njih.

EVO KAKO UGRADITI TU VJEŠTINU U VAŠU UČIONICU!

POSTAVLJAJTE PITANJA KOJA POVEZUJU EMOCIJE I PONAŠANJE

Govoriti o emocijama u učionici nije još postalo „mainstream“. Može biti neugodan osjećaj ako nespretno upitate učenika: „Kako se osjećaš?“ Umjesto toga, trebali bismo upitati kako se osjećaju u određenoj situaciji, kao što je na primjer pisanje testa, i što misle o tome kako njihove emocije utječu na njihovo ponašanje.

„Poučavanje emocija i načina na koje one utječu na ponašanje je pozitivan pristup“, objašnjava Lori Jackson. „Potrebno je poučiti djecu da povežu emocije s ponašanjem. Ta poveznica je ključna i nužno ju je isticati stalno i dosljedno jer je to glavni način promjene načina na koji djeca razmišljaju.“

Učitelj: „Zdravo svima, danas pišemo test! Tko se boji? Tko je uzbuđen? Nervozan?

Joe: „Ja sam nervozan“.

Učitelj: „Ako si nervozan kad imamo test, možeš mi to reći. To je dobro znati. Što činiš kada se bojiš?"

Joe: „Trčim po učionici i bacam tuđe olovke sa stola“.

Učitelj: „U redu, hvala. Joe, vidiš li kad si nervozan zbog testa da činiš stvari koje su protivne pravilima naše učionice? Razumijem da se bojiš i da te to tjera da trčiš okolo. Umjesto da trčiš po učionici i bacaš olovke, kako bi bilo da napraviš jedan krug u dvorani ili otpiješ malo vode?

Joe: „Pokušat ću ako mi dopustite. Mrzim testove.“

BUDITE STRPLJIVI

Djeca koja imaju poteškoća s upravljanjem svojim emocijama često zaostaju i imaju rupe u znanju.

„Većinom je negativno ponašanje obrazac ugrađen u njih zbog godina ponašanja uzrokovanog negativnim emocijama“, objašnjava Lori Jackson. Nitko nikad nije istražio glavne uzroke tih problema. Nitko im nije pomogao da nauče upravljati svojim emocijama pa su u odnosu s okolinom ta djeca samo učvrstila negativne obrasce svog ponašanja.“

Dakle, nije važno samo otkriti izvor problema poučavanjem emocijama, nego je ključno to činiti s puno strpljenja. „Bit će potrebno neko vrijeme za orijentaciju, ali dobra je vijest da se mozak može regenerirati. S vremenom se mogu kreirati nove neutralne staze ako smo dosljedni“, kaže Lori Jackson.

PRIPREMITE TEREN ODMAH

Započnite školski dan pitanjem o nečem što ih možda muči. „Pitajte učenike za domaću zadaću ili što su jeli za doručak. Pitajte je li se netko potukao s bratom ili sestrom“, predlaže Lori Jackson. „Ideja je raspraviti o bilo kojem događaju koji je izazvao osjećaje i potaknuti učenike da ih podijele. To vas priprema za dan, dajući vam upozorenje o tome tko ima težak dan i zašto.“

Neka djeca, posebno ona s poteškoćama u ponašanju, drže stvari za sebe. Ako se događaj još odigrava u njihovim glavama, moguće je da se emocije zagnoje. Možete također proći kroz dnevni raspored i povezati ga s emocijama. „Ako znamo da Billy ima problema s matematikom, hajde da pomognemo Billyju otkriti emocije povezane s matematikom, a zatim možemo razviti strategiju za borbu protiv tih osjećaja“, predlaže Lori Jackson.

POMOZITE UČENICIMA DA RAZUMIJU EMOCIJE PRAVOVREMENO

Glavni je cilj naučiti djecu prepoznati svoje emocije dok traju. Tu uskače aplikacija Kid Connect. Učitelj otvara Kid Connect i odmah nakon incidenta daje iPad učeniku. Učenik tada ispunjava nekoliko koraka na iPadu“, objašnjava Lori Jackson.

„Budući da se koristi u kritičnom trenutku, djeca će bolje prepoznati vezu između događaja, emocija i ponašanja. Rezultat je promjena u ponašanju, ali proces se sastoji u učenju kako regulirati svoje emocije.“

Učiteljica Caroline BURKARD svjedočila je pozitivnim rezultatima koje ostvaruje Kid Connect nakon što je nekoliko puta neuspješno pokušala različite metode s učenikom koji se ozbiljno samoozljeđivao. "Sad kad postane frustriran ili ljutit, duboko udiše umjesto da se ozljeđuje. Zna da se mora smiriti kad se naljuti i osvrnuti se na pravi uzrok problema“, objašnjava Caroline.

PROVJERAVAJTE TIJEKOM CIJELOG DANA

Vrlo je korisno zastati tijekom dana kako bismo napravili brzinsku provjeru regulacije emocija. Djeci je to potrebno kako bi verbalno izrazila emocije koje su možda ostale titrati nakon završene aktivnosti.

„Također, predlažemo minutu svjesnosti. Ne mora biti ništa veliko, samo minuta tišine, disanja i pročišćavanja mozga“, kaže Lori Jackson. Možete to zamijeniti s pauzama za kretanje za učenike kojima je potrebno izgaranje viška energije.

IZGRADITE 'ZID RIJEČI'

Izgradite emocionalni vokabular svojih učenika, ponudite im izravan pristup riječima i osjećajima. Lauren ROSS, školska socijalna radnica za distrikt Cherry Creek School u Denveru, predlaže izgradnju „zida riječi“ od riječi za osjećaje ili vješanje postera s licima koja odgovaraju određenim osjećajima.

PRONAĐITE 'SREDSTVO' ZA SMIRIVANJE

Kao učitelj imate moć kreirati emocionalno sigurnu učionicu u kojoj su svi osjećaji OK i gdje se briga o sebi cijeni. „Sredstvo za smirivanje u učionici je sjajan način za to“, kaže Lauren Ross.

„Obično preporučujem jastuk ili vreću za sjedenje, ali to može biti i poster osjećaja, strategije za smirivanje kao što je stres-lopta za stiskanje, knjige o emocijama, štoperica.“ Jednom kad se odlučite, objasnite djeci čemu služi i kako se koristi.

SMANJITE PRITISAK AKADEMSKOG USPJEHA

Možete svoje učenike zasuti hrpom akademske pomoći, ali ako nisu naučeni vještini reguliranja emocija, vjerojatno nećete vidjeti napredak.

„Viđao sam to prečesto. Učitelji govore: 'Sally prima dodatne instrukcije, ali još nema napretka. Djeluje tako nesretno, tužno', kaže Peck. Prestanite nametati akademski napredak dok ne naučite djecu upravljati emocijama."

Naučite li djecu ovladati emocijama, to će povećati pozornost, što će ih preobraziti u učenike koji su zaista spremni učiti.

PODIJELITE SVOJE OSJEĆAJE

Ne bojte se podijeliti svoje emocije kad se pojave. Vi niste nadčovjek i naravno da vas izluđuje printer koji se opet zaglavio, djeca koja su 15 puta postavila jedno te isto pitanje i obavezni sastanak koji ste zaboravili nakon škole.

Podijelite svoje osjećaje s učenicima – to je pouzdan način da im pomognete shvatiti vezu između osjećaja i ponašanja. „Nastavnici su apsolutno najbolji primjeri emocionalne regulacije”, kaže Lori Jackson.

„Kad se takva vrsta emocija dogodi, zapitajte se koje su emocije bile prisutne i što ste učinili da ih stavite pod kontrolu. Zatim to podijelite s djecom.“

..................

NAPOMENA:

  • We Are Teachers – online zajednica edukatora posvećenih najtežem i najdivnijem poslu koji postoji. Nastoji inspirirati učitelje i pomoći im idejama, savjetima i humorom.
  • Izvor: weareteachers.com
Vezani članci
Školski portal: Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

Sveučilište u Mostaru školama nudi platformu za održavanje nastave

… Marka ODAKA i Franje TAKAČA s ministrima obrazovanja, znanosti,…

Školski portal: Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta hoda od naše škole.…

Školski portal: Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena, energije i strpljenja za…

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Na tržnici se zaista može naučiti mnogo toga

Nalazi se na samo pet minuta…

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

Učitelj u borbi protiv iscrpljenosti

…da mi pomažu sačuvati mrvicu vremena,…

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Što se događa kad učenici koriste tehnologiju bolje od učitelja?

Vi znate kako upravljati ponašanjem, kako…

Postanak Zemljine atmosfere

Postanak Zemljine atmosfere

U svemiru ima najviše vodika i…